Simskorpi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

SMF - Just Installed!

Kirjoittaja Aihe: Mitä kuuluu?  (Luettu 288 kertaa)

Nekku

• Full Member
  • Poissa Poissa
Mitä kuuluu?
« : Marraskuu 02, 2020, 09:11:57 ip »

Kerrotaan kuulumisi a täällä. Itse kirjoitin nyt urakalla uusia viestejä, kun ei ole hirveästi aikaa kirjoitel la, saatikka pelata. Herätteli n kaikkiin paikkoihi n aiheita, toivotaan että nyt kaikki ei taas pyyhkiyty isi pois!
Kirjattu
I fell in love, I fell in love
I gave my heart to el diablo, el diablo
I gave it up, I gave it up
Because he tells me I'm his angel, I'm his angel

Elena tsagrinou - El diablo - Esc 2021 Cyprus💕

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
Vs: Mitä kuuluu?
« Vastaus #1 : Marraskuu 02, 2020, 10:12:43 ip »

Mulla taas on aikaa... no on ja on, mutta kotitöitä kin pitäs tehdä. Muutto hoidettu ja nyt sitten vielä vähän miehen kanssa totutella an tähän uuteen kämppään. Onhan tässäkin puolensa, mutta sitä toivois, että tää ois isompi, nimittäin vanha kämppä oli isompi ja kamaa piti karsia ja siltikin sitä jäi yli paljon ja nyt sitä on vähän kysymysme rkkinä että mihis niitä tunkis kun ei kaikesta malttas luopuakaa n.
Huomenna mennään miehen kanssa pyykkitup aan, tulee sekin tutuksi, kun on ihan toisenlai nen varaussys teemi, mihin ite on tottunu. Digitaali nen siis, eikä se perintein en lukkosyst eemi. Tai no en tiedä millaisia muilla on omissa asuinpaik oissa, kun sekin kai vaihtelee .
Nyt on vähän väsy olo kun viimeyönä tuli nukuttua huonosti. Mieskin pyöri hereillä ja herätti minutkin yskimisel lään. Juu, ei oo koronaa, sillä on astmayskä ja hän on vaan niin kovapäine n, ettei tuu aina ottaneeks i lääkkeitä än ja sit räkii keuhkojaa n pellolle. Miehet...
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #2 : Marraskuu 11, 2020, 02:12:42 ip »

No ni, broidin kissat (norjalais ia metsäkiss oja, Vinsent ja Valentina) tulee meille hoitoo. Heilläkin on muuto tossa lauantain a, mutta tulikin ongelmia, kun he asuu puisessa kerrostal ossa, missä on sprinkler isysteemi niin rapussa kuin asunnoiss akin, niin heidän makkarin sprinkler iin tuli jotakin ja se meni päälle, vaikkei makkariss a mikään palanut. Joten makkariss a ei pysty nukkumaan, koska kaikki märkänä, plus että sprinkler eissä vesi seisoo vuosikaus ia, joten arvatkaa vaan haiseeko pahalta. :p
Toki minä autan veljeäni ja kissoja on kiva nähdä. Periaatte essa noi on sinänsä helppoja, pitää vaan kattoa, etteivät kuseksi vääriin paikkoihi n ja tappele keskenään . Valentina välillä kurmottaa veljeään ihan kunnolla.
Edit... Minä se nyt vihdoinki n sain laitettua noita kirjoja paikoille en ja tuli taas parisen laatikkoa tyhjennet tyä. Täytyy varmaan noita kirjoja ja leffoja jossakin välissä karsia pois, kun ei meinaa tila riittää. Lisäksi laitoin vähän toisenlai emmat valot pöytäni koristeek si. :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2020, 04:10:11 ip kirjoittanut Yavannah »
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #3 : Marraskuu 15, 2020, 01:39:19 ip »

Broidin piti tänään hakea kissat, mutta se siirtyy näillä näkymin huomisell e. Heidän pitää käydä ostoksill a, uus lukko tai tms viritelmä ulko-oveen kun perheen toisiksi nuorin (3.v) keksi miten ulko-ovi avataan ja on nyt innolla karkaillu t. Broidi meinas, että pitää hoitaa lukko asia kuntoon tai joutuu vielä penskan lisäks juoksee kissojen perässä pitkin rappukäyt ävää.
Ei siinä mitään et kissat on täällä. Mä rakastan kissoja, mutta mä olen myös niille allergine n ja mulla alkaa olla vähän tukala olo. Oon tukossa, oon aivastell u ja vähän väliä silmät kutisee. Lisäksi noita riivatun karvaperi ä saa joko komentaa jättämään sohva ja sänky rauhaan (ovat sitä mieltä että ne on oikein hyvä raapimisp uu!!) tai erottelem assa toisistaa n, kun härkkivät toisiaan vuoron perään ja sitten tappeleva t. Kissatko muka fiksuja? No jaa, riippuu kai kissasta. :p
Käsittääk seni noi molemmat on leikattu ja samaa pentuetta tai ainakin vähintään kin samasta emosta ja ovat jo aikuisia, paitsi mieleltää n. Ja noi siis on norjalais ia metsäkiss oja, joten karvojaki n on joka paikassa. Mut muuten noi on ihania, siis halutessa an ja kovia juttelema an, varsinkin kun sattuu olemaan ruoka-aika. :)
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #4 : Marraskuu 17, 2020, 05:47:53 ip »

Katselin juuri Resident Evil leffan ja rupesin katsomaan jatko-osaa. Mietin josko tekisin Alicen peliin. Muutamia sopivia asusteita kin löytyisi ja sopivansä vyiset silmät. :)
Ja ei, en oo vieläkään päivittän y peliä. Se saa oottaa vaikka siihen että veli saa noi katit haettua, niin pystysin paremmin keskittym ään mokomaan. Nyt ei oikein silleesti pystys, kun pitää välillä kattoo mitä noi katit oikein touhuaa. Etenkin kun just tossa ehkä tunti-puol sitten laitoin ruokaa ja yks levy on yhä aika kuuma, enkä aatellu antaa kissojen kärventää itteetään .
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2020, 12:53:22 ap »

Siirsin tämän kysymykse n sille sopivaan ketjuun, jonka ylläpito toki voi poistaa jos katsoo ettei tänne joulukale nteria kaivata.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2020, 11:12:36 ap kirjoittanut Yavannah »
Kirjattu

Supersim

• Newbie
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : Joulukuu 09, 2020, 03:13:26 ip »

ihan hyvää kuuluu,keikkatöitä teen,joulua odotelles sa,nyt korona tilanteid en takia saa nähä pääseekö perheen luo jouluksi. .jospa,mitäs muille kuuluu?
Kirjattu

Hilbert

• Administrator
  • Newbie
  • Paikalla Paikalla
  • Sims(yhteisö)koukussa!
« Vastaus #7 : Tammikuu 14, 2021, 06:35:41 ip »

Kela hönkii niskaan, pitäs muka joskus valmistua datanomik si. Kokemusas iantuntij akoulutus stressaa, kun en oo mikään esiintyjä kingi. Intolla on ollut terveyson gelmia (polvissa, selässä ja ihossa :c) ja ite sain parit persoonal lisuushäi riödiagno osit tässä.

Mut joo, vois mennä huonommin kin. Ihan kokemukse sta XD
Kirjattu

Nekku

• Full Member
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : Tammikuu 17, 2021, 05:36:50 ap »

^Voi Hilbu, toivottav asti pääset noiden asioden yli!

Itselläni on tällä hetkellä aika hyvä fiilis. Kiitos Euroviisu musiikin. <3
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #9 : Helmikuu 25, 2021, 01:46:50 ap »

Kela on tuttu juttu, kuin myös sossu. Inhoan sitä perhanan paperisot aa molempien kanssa, kun joka asiasta pitää olla joku perhanan paperilap punen. Joku kaunis kerta kannan kumpaakin paikkaan nivaskan tulostusp aperia, kun ne tuntuvat pitävän siitä niin paljon.
Noin muuten, hiljaista on ollu. Ihan kuten Simskorve ssakin näemmä.

Lisäksi tuli katseltua pitkästä pitkästä aikaa The Strain-sarjaa, sekä tuossa parisen päivää sitten Trollhunt ersia. Kumpikin yhä yhtä hyviä kuin muistin. Jaa, niin ja kämppä on kylmä, kun eivät suostu laittamaa n lämmityst ä päälle jostakin syystä. Kuulemma vissiin 22 celsiusta on ihan hyvä. On joo, kesällä. Mutta ei talvella, kun ulkona on pakkanen ja ikkunoist a tuntus vetävän.
Tossa joitain viikkoja sitten, just ennen kovimpia pakkasia, kävivät jotain hiton mittauksi a tekemässä kaikkien asunnoiss a. Mutta edelleen on tosi kylmä ja ainoat lämpimät paikat on tietokone iden luona, kun tornit on aikas lämpimiä.
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2021, 06:09:05 ip »

Oikein ihanaa ja vähän myöhäistä Naistenpä ivää kaikille naisille tällä foorumill a. :)

Kirjattu

Nekku

• Full Member
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : Maaliskuu 30, 2021, 03:32:00 ip »

Moi kaikki! On ollu aika hiljasta Sims rintamall a, mutta ehkä kohta pääsee kertomaan jotain. Aattelin vaan ilmotella, etten oo kadonnut minnekään . :D Mites muut?
Kirjattu

Simahtanut

• Jr. Member
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : Huhtikuu 05, 2021, 09:59:21 ap »

Moi kaikki! On ollu aika hiljasta Sims rintamall a, mutta ehkä kohta pääsee kertomaan jotain. Aattelin vaan ilmotella, etten oo kadonnut minnekään . :D Mites muut?

Moi Nekku. Öisin kuuntelen paikallis ta lehtopöll öä (joka jo kertaalle en kävi parvekkee mme kaiteella kököttele mässä) - ja päivällä muistelen niitä harvoja musiikkip ätkiä, jotka edelleen tuovat kyyneleen silmänurk kaan.
Viestisi rohkaisem ana päätin kokeilla jaksaisin ko minäkin "pelata" Sims 4:ää pitkähkön tauon jälkeen. Piti tietysti päivitytt ää Originia, valmistel uttaa, latauttaa ja viimeiste lyttää The Sims 4:ää, poistua pelistä että saa modit toimimaan ja kokeilla miltä peli näyttää EA:n siihen lisäämien ihmeellis yyksien jälkeen. Ihan normaalil ta näytti, mutta puistatti jo puolentoi sta minuutin paikkeill a sen verran että iskin pelin kiinni.
Tänään tavoittee na on pitää peliä auki esimerkik si puolisen minuuttia pitempään, että sietokyky kasvaisi pikkuhilj aa pelaamise n edellyttä mälle tasolle. :D
Kirjattu

Yavannah

• Full Member
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #13 : Huhtikuu 05, 2021, 06:10:57 ip »

Simahtanu t, varoituks ena sitten, että peliin tuli tuossa just ennen aprillipä ivää uusi patch, joka toi kerrossän gyt, väittävät korjannee nsa jotain wanhoja bugeja ja vähän muuta uutta, lähinnä pari vaatekapp aletta ja ainakin yhdet hiukset.
Lisäksi tuli pari värjäystä muutamiin pelin omiin vanhoihin tauhluihi n, sekä ainakin yksi bugi (tai siis tekivät jotain fiksauksi a pelin tuoleihin), joka vuoksi ladatut tuolit eivät toimi (pelin omat kaiketi toimivat). Itse en tiedä, että millainen ongelma oli sillä jaksoin sen verran odottaa, että S4S tuore korjaus ko. tuoleihin saapui pelaajien iloksi. Itse jo tuoreen S4S päivityks en jo latasinki n ja korjasin tuon ongelman. Saa nähdä toimiiko nuo ladatut tuolit vai pitääkö tyytyä pelin omiin.
Noin muuten, ei täälläkää n tylsyyttä kummempaa . Tosin tein vähän säätöä (rakkaan aviosiipp ani avustukse lla, kiva kun omistaa oman kotinörti n :D) tietokone elle ja vaihdoin tiedoston toiselle kovalevyl le, kun se kovalevy jolla c-asemani on alkoi olla vähän turhankin täynnä, mikä taas vaikutti ikävästi pelaamise en. Ja kyllä, mun pitäs opetella hillitsem ään ladattuje n lataamist a, kun koneessa tila nyt kumminkin on rajalline n.
No niin nyt kun on tilaa, niin päätin värkätä peliin muutamia hahmoja Hullu Luokka-kirjasarjasta. Muuten onkos kukaan täällä seikkaile vista ikinä lukenut ko. kirjasarj aa? Jos ei, niin suosittel en lämpimäst ä, joskin kehotan pitämään syömiset ja juomiset vähemmäll ä sillä akuutit naurunpuu skat voivat aiheuttaa ongelmia jos lukijalla on ruokaa tai juomaa suussaan juuri sillä hetkellä. :D
Tämä Kaisa Ikolan iki ihana sarja on kyllä hyvää ja yllättävä n helppoa luettavaa . Kirjat ei ole paksuja ja kieli ymmärrett ävää. Joskin tulee kovin nostalgin en olo, kun kirjasarj an tapahtuma t ajoittuva t 1988-1990 vuosille, jossa käydään ko. luokan 8-9 luokat läpi.
Tosin ilmeisest i kirjailij alla on tämä hivenen päässyt unholaan, kun sarjan loppupääs sä esiintyy asioita, joita ei vielä ollut 88-90, vaan vasta ehkä 95-98 (kuten Titanic elokuva ja Leonardo Di Caprio villitys).

Tulee itselle mieleen oma nuoruus, joskin mä en vielä vuonna -88 ollu ylä-asteella, vaan vielä ala-asteella. Mut veikkaisi n et osa kirjan jutuista liittynee läheisest i kirjailij an omaan nuoruutee n, joskin epäilen, ettei hänen ylä-aste aikansa liene ollut ihan niin vilkasta, kuin mitä Hullussa Luokassa.
Mut joo tosiaan tästä tuli melko voimakas nostalgia fiilis ja päätin vaihteeks i pelata kasaria ja näillä kirjan henkilöil lä. Ne on nyt tehtynä tuolla, mut vielä en oo ottanu kuvia, kun pitäs kotitöitä kin tehdä.

Ai vitsi, mä muistan vielä ajan kun ei ollu kännyköit ä, vaan soitettii n lankapuhe limella. Meilläkin oli joskus sellainen karsea vihreä tai harmaako peruspake liittipuh elin. Tosin mä muistan vieläkin meidän ikivanhan lankapuhe linnumero n. Kännynume roita en ollenkaan . Mut hei kyllä mä hämärästi muistan kun ensimmäis iä (ovipönkkä/vasara/tiiliskivi) kännyjä alko tulla, mutta ne oli tuolloin tosi kalliita ja ihan hiton isoja. Jotain pienempiä(GSM-NMT), jotka siis oli ennen Nokian kännyjä (hei muistan mä nokian luurit, itelläkin oli joskus 3110 XD) ja rätinälin jaa (radiolinj a, nykyinen Elisa) alko tulla siinä 90-luvun puoliväli n kieppeill ä.
Ei jehna, että mä tunnen itseni vanhaksi akaksi, kun mietin tota aikaa. :D

Mut joo sellasta täällä. Ehkä vois mennä noi tiskit hoitaa, ni sit vois taas ottaa iisisti ja pelata. Vois sen koulun noille teineille tehdä, jotka just peliin väsäsin ja sit ehkä näpsiä kuvia teidänkin iloksenne . :)
Kirjattu

Simahtanut

• Jr. Member
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : Huhtikuu 05, 2021, 08:11:30 ip »

Joo, kiitokset varoituks esta Yavannah ja kuitataan kerrossän gyt [bunk beds], joita mulla on ollut pelissä CC:nä vuosikaud et, vaikkakin kovin vähällä käytöllä.
Käväisin kyllä ennen päivityks en asennutta mista vilkaisem assa pikaisest i mitä luthienri sing oli toisaalla kertonut viime aikoina viralta menneistä ja korjatuis ta modeista. En kuitenkaa n antanut tiedon millään tavoin vaikuttaa toimintaa n. Päivitän modit luullakse ni vasta kun lopulta saavat nelosen valmiiksi TAI peliversi oni totaalise sti tilttaa.:)
Kiva kuulla kuulumisi a ja tämän sivuston korjauksi a odotelles sa toivottel en mitä parhainta menestyst ä niin Sinulle kuin muillekin jotka tämän mehdollis esti näkevät. 
Kirjattu