Simskorpi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

SMF - Just Installed!

Kirjoittaja Aihe: TS4 Haasteet  (Luettu 324 kertaa)

Yavannah

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 234
TS4 Haasteet
« : Joulukuu 25, 2020, 04:34:14 ip »

Ajattelin, että tässä vois jutella TS4 haasteist a tai laittaa tänne omia viritelmi ä, jos sellaisia on, jotta me muut voimme joutessam me kokeilla niitä. Nuo kun tuo hieman lisäväriä peliin, jos mitään tarinaa tai vastaavaa ei tee.

Itselleni tutuin on tietysti se perintein en Legacy Challenge jo TS2:n ajoilta. Se toiminee varmasti vallan mainiosti nelosessa kin, joskin ehkä joitain juttuja pitänee muuttaa tms.

Mutta mun lempparei tani kuitenkin on Cast Away Challenge tai no tuossa taannoin törmäsin tähän: https://docs.google.com/document/d/13n1TcSAsYNE4bJl42ntPBKMJ2AfbJUnYD4XBSzHPgZ0/edit, joka on vähän samantapa inen kuin tuo Cast Away haaste.
Siis sama idea ja lähelle samantyyp piset säännöt, mutta vaatii Unelmasaa ret, jotta siitä tulisi mitään. Tuota alkuperäi stä Cast Away haastetta kin voi pelata unelmasaa rilla tai ilman. Alkuperäi nen neloseen tehty ohje kun oli tehty ennen Unelmasaa rien ilmestymi stä. Muistaaks eni löysin sen mod the simsistä.
Cast Away on ollu lemppari varmaan siitä asti kun ekaa kertaa pelasin TS2 Cast Away Stories peliä (pc) ja ihastuin siihen ikihyviks i. Okei nyt en oo aikoihin sitä pelannut koska windows v*tun kymppi ei sitä pyöritä, enkä jaksais pelleillä kikkakakk osten kanssa, saadaksen i sen toimimaan .

Seuraavak si suurin suosikkin i on ei niin yllättäen Apocalyps e haaste. Tätäkin voi pelaa helpolla versiolla tai vaikealla . Toki tietty omaan tapaan. Mä en muista, et oliko tähän TS4 versiota, mutta TS2 versio on ja se tais löytyä mod the simsin kautta myös. Itse oon ainakin yrittänyt pelata tätä, joskin sovellett una, kun ts2 ja ts4 peleissä on kuitenkin ne omat eronsa ja juttunsa. En tosin oo hetkeen yrittäny, mutta aattelin kyllä, et jos joskus.
Ainakin vois yrittää vääntää jos ei muuta, niin mun yhtä zombiestooria tällä haasteell a.

Ja sori kun en oo kaikkia haaste-ohjeita tänne linkitell y, mutta ei noita kovin paljoa taida olla. Ai mutta täällä EA:n virallisi lla foorumi sivuilla on jotakin linkkejä erilaisii n haasteisi in, kuten myös perusmuot oisiin.
Toki tekin saatte laittaa tänne linkkejä tai omia viritelmi änne, jos haluatte ja mä laittelen sitä mukaa kun muistan ja löydän noita haasteita . :)
Kirjattu

Simahtanut

  • Jr. Member
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 57
Vs: TS4 Haasteet
« Vastaus #1 : Joulukuu 25, 2020, 06:25:13 ip »

Minusta TS 4 kokonaisu udessaan edustaa jo yhdenlais ta apokalyps ia ja sen pelaamine n omaa haasteide n rykelmää. Esimerkke jä:

1) Minkälain en on The Sims 4:n maailma ja minkälais ta fysikaali sta olemassao loa se edustaa? Miten naapurust ojen tulisi sijaita toistensa suhteen maantiete ellisesti esimerkik si vallitsev ien paikallis ten sääolojen mahdollis tamiseksi jne.
- ei se paikka ainakaan Maapallon kaltainen ole - tai sitten tähtitaiv as ja koko kompletto toimii varsin eri tavoin kuin täkäläine n maailma jota me pelaajat (enimmäkse en) asutamme. (Ei vuorovett ä, Kuu (tai mikä lienee) on aina ympyriäin en ilman vaiheita jne, jne.) Tieteilij äsimini alkoi ryypätä nousujoht eisesti ennen kuin löysi minkäänla isia järjellis ä vihjeitä simien asuinpaik kansa suuriin arvoituks iin. Herätessä än jostain Vihreän Sataman roskikses ta se yleensä valittaa kaiken olevan valhetta ja emergentt iä paskaa. En tiedä mitä se silläkin oikein yrittää sanoa.
Haaste: Selitä TS 4-simien planeetta kunnan toiminta empiirist en havaintoj en perusteel la.

2) Miksi ravintola n pidosta on tehty järjetönt ä toilailua, kun taustalla oleva idea kuitenkin vaikuttai si päällisin puolin suhteelli sen mukavalta?
Haaste: Perusta ravintola, kehitä se viiteen "Michelin tähteen" ja myy kannattav aan hintaan tai ainakin selvällä voitolla.

3) Mikä sai idiootit (siis EA:n pelitiimi n, suom. huom.) niin halveksim aan maksavia asiakkait aan, että Ekoelämää n piti kehittää NAP (Neighbour hood Action Plan) - järjestel mä?
Haaste: Selitä mihin tai minkälais een matematii kkaan kiinteist ölaskutus perustuu sen jälkeen kun pelaaja on ostanut Ekoelämää-lisärin.
Huom: Ei ole vaikea kertoa kuinka sen PITÄISI toimia. Jopa minä pystyn siihen. Haaste on selittää miksi se poikkeaa tyystin siitä miten sen kaiken järjen mukaan tulisi toimia.
Kirjattu

Yavannah

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 234
Vs: TS4 Haasteet
« Vastaus #2 : Syyskuu 04, 2021, 01:57:11 ip »

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. :) Muistin tämänkin jostakin ja ajattelin, että voisiko sitä kokeilla uudelleen, siis jos ketään huvittais i liittyä mukaan. Ajattelin siksikin nyt sims/tontti tiedostoj en jakamisen luulisi olevan helpompaa kuin kakkosen aikaan.

Ja joo, on vähän tyhmästi nimetty, mutta kun en haasteen alkuperäi stä nimeä muistanut millään. Ja tätä kokeiltii n joskus radolan aikoihin, muistaaks eni minä senkin aloitin ja aloittaja simi oli Otso Mäntyniem i ja lopulta se simi joka jatkoi, ei ollut tavalline n simi, vaan aliensim, jonka Otso sai. Muistaaks eni nimeltään Aatos.
Eli kiinnosta isiko ketään yrittää tällaista, olisi vähän jotain muuta kuin perus legacy. Toki vaikeuksi a voi tulla, kun mulla on lähes kaikki lisäosat, setit, packit ja kitit, paitsi yksi vaatteita sisältäny t kit.
Laitoin tähän nyt noi et miten tota pitäs pelata ja pahoittel ut jos toi on vähän sekava, mutta en itsekään täysin muistanut haasteen sääntöjä ja juttuja ja jouduin aika pitkälle muistelem aan ja vähän soveltama an, kun TS4 kumminkin on vähän erilainen kuin TS2 peli.
Mutta lukekaa ja kertokaa mielipite enne. Olisin halukas saamaan mielipite itänne. :)


Pelataan yhdessä Legacy haaste

Eli ideana on pelata useamman pelaajan kesken yhtä sukua ikäänkuin legacy haasteena . Toki niin, että jokaisell a on ns taiteelli nen vapaus ja aina kun simi siirtyy seuraaval le pelaajall e se lähetetää n ilman ladattuja cc:tä, toki jokainen saa omiaan käyttää ja ainoastaa n defaultit tekevät poikkeuks en, vaikkeivä t nekään tule mukana, vaan tilalle vaihtuu kunkin pelaajan omat defaultit tai pelin omat genetiika t/asut jne.

Sukupolvi en määrä taas voi mennä sen mukaan kuinka monta pelaajaa on haasteess a mukana tai sitten yhteisest i sovitaan tietty määrä vaikka se perintein en kymmenen sukupolve a tai sitten pelataan niin kauan, kuin intoa ja pelaajia riittää.

Eli luodaan aluksi yksi simi, sukupuole lla ja sukupuoli sella suuntauks ella ei väliä niin kauan kuin simi saa geneettis iä jälkeläis iä.
Aloittaja ikä voisi olla teini-nuori aikuinen tai aikuinen.
Simi kannattaa tienkin olla perus sim, mutta toki voi olla erikoissi m (alien/noita/vampyyri/merenneito) jos niin pelaajien kesken sovitaan ja jos muillakin pelaajill a on erikoissi mit vaativat lisäosat (Duunipäiv ä/Noituuksia/Unelmasaaret/Vampyyrit) hankittui na. Jos ei, niin sitten pysytään perussimi ssä ja sille voi vaikka kehittää jotankin jonka pitää periytyä hänen jälkeläis illeen. Silmien väri tms.

Ja jotta tämä pysyisi vähän mielenkii ntoisena, niin kuten alussa jo mainitsin, niin pelaajill a on ns taiteelli nen vapaus ja jokainen saisi luoda omaan sukupolve ensa jonkinlai sta tarinaaki n niin halutessa an. Toki saa olla ilmankin tarinaa, se on jokaisen päätös.

Kun pelattava n sukupolve n sim on löytänyt puolison ja saanut lapsia, niin lasten kasvettua teineiksi, voidaan tehdä valinta siitä, kuka lapsista pääsee jatkamaan sukua. Siitä voidaan tehdä vaikka ns äänestys kaikkien pelaajien ja miksei tarinaa seuraavie n kesken ja eniten ääniä saanut teini siirtyy seuraaval le pelaajall e. Tosin mietin tässä, että voisiko koko perheenki n siirtää samalla vaivalla, niin simin muistot eivät katoaisi, mutta sekin lienee sovittavi ssa pelaajien kesken.

Ja tosiaan pelaamien pisteytyk sineen (jos nyt haluaa pisteitä laskea) menisi ihan perustava nlaatuise n legacy haasteen sääntöjen mukaisest i. Eli aluksi sopiva summa, että simi pääsee muuttamaa n sopivalle tontille ja saa edes perusasia t hankittua . Toki jos on yliopisto, niin voi aloittaa yliopisto sta ja sitten sen suoritett ua muuttaa asumaan haluamall een tontille tai jos haluaa extreme aloitukse n niin simi tontille ja vain välttämät ön, rahat nollaan ja tontti ominaisuu deksi kantoalue en ulkopuole lla. Ja simi voi poistaa tämän ominaisuu den vasta kun hän on saanut vaikkapa tietyn määrän taitopist eitä kätevyyde ssä, sekä rahaa tietyn summan.

Niin ja simit saavat mennä naimisiin vain pelin ei-pelattavien simien kanssa (suosittel en olemaan kokeilema tta onnea Rouva Kurjenkau lan kanssa, hän ei ole kovin romanttin en luonne ja hän on erityisen hanakka lyömään käsilauku llaan), mutta valmisper heiden simien kanssa tehdyt lapset voisivat olla sallittuj a, mutta että valmisper heiden simit eivät saa muuttaa haastesim in tontille, eikä haastesim saa muuttaa heidän tonteille en. Tekemisis sä saa toki olla, riippuen toki siitä millainen tavoite haastesim illä on.

Jokaisell a pelaajall a on tietysti suuri vapaus pukea ja meikata sim oman mieleisek seen omalla pelivuoro llaan, mutta simille ennen lähettämi stä laitetut luonteenp iirteet ja tavoittee t, sekä geneettis et ominaisuu det (silmien, ihon ja hiuksien värit) on pidettävä . Toki tämä senkin mukaan, mitä lisäosia, settejä, packeja ja mahdollis ia ladattuja jne itsekulla kin on käytössää n.

Ja jos käyttää jotain erityisiä modeja, niin niistä olisi toki suotava mainita muillekin pelaajill e, jotteivät ihmettle miksi joitain asioita voi tai ei voi tehdä omassa pelissä.

Ai niin ja mietin sellaista kin, että tarvittae ssahan myös tontin voisi jakaa joko Zip/Rar-tiedostoksi pakattuna (mitä kautta haluaakin jakaa, simsfiles hare, dropbox jne) tai gallerian kautta. Galleria voisi olla se helpoin ja suorin. Joskin ymmärrän täysin jos joku ei ole halukas jakamaan omaa gallerian imeään/nimimerkkiään kaikille muille.

Ja haaste on tehty/valmis, kun sovittu sukupolvi määrä on saavutett u. Siihen asti on tarkoitus pitää hauskaa. Yleensä ottaen legacy haasteen mukaan huijausko odit on kielletty jä, mutta joissain tapauksis sa ne voidaan sallia. Vähintään kin alussa, kun on tarkoitus saada sim halutulle tontille ja vähennett yä rahaa, kun kaikki välttämät ön on hankittu.

Ehdotan käyttämää n valmiiksi tyhjää tonttia. Tosin New Crestin isoimman tontin käytössä on muistetta va se, että se saattaa pitkän käytön jälkeen alkaa pahasti bugittama an, että omalla vastuulla nne asutatte siminne sinne.

Ja sim saa toki seikkaill a tonttinsa ulkopuole lla, käydä festareil la ja yhteisöto nteilla, muutenhan simin olisi mahdotont a kohdata mahdollis ia puolisoeh dokkaita. Jokainen saa päättää itse, nappaako matkustuk sesta rahaa pois similtään vai ei.

Lomalle (lomatonte ille, jos teillä on ne lisäosat käytössän ne) simi voi mennä vasta kun rahaa on riittäväs ti ja hänellä on mielellää n tietysti töitäkin, sekä suht kunnollin en talo missä asua.


Eli ei muuta kuin iloisia pelihetki ä kaikille. :)
Kirjattu